Over Martijn

Alles wat je wel en niet over mij wilde weten ;-)

Wat mij het meest drijft?

Een beeld zegt meer dan 1.000 woorden. Bewegend beeld zegt nog veel meer. In de mini-documentaire hiernaast zie je een gedeelte van mijn verhaal en visie als ondernemer die doorsijpelt in alle bedrijven die ik samen met mijn compagnon Tonny Loorbach run. 

Martijn op een rijtje:

In plaats van ellenlange verhalen te schrijven zal ik je tijd niet verdoen en een korte opsomming maken. Wil je meer weten? Stuur me simpelweg een berichtje ;-)


  • Eigenaar van 6 BV's: IMU, Phoenix, Plug&Pay, Huddle, Salespassie en Traffic Leaders
  • Auteur van "De Online Marketing Tornado"
  • 200+ trainingen gegeven voor 60.000+ deelnemers
  • Host van de IMU Podcast (250.000+ luisteraars)
  • 11 jaar online marketing ervaring
  • Dagelijks voor dag & dauw in de sportschool te vinden
  • Wordt ook wel de "blije bedrijfslabrador" genoemd
  • Is ooit door een glazen deur gerend
  • Heeft een hekel aan kaas, behalve op pizza en tosti's
  • Eet het allerliefste saté
  • Wordt superblij van positieve mensen
  • Is te vinden op Instagram en LinkedIn

Mijn Trots: Team IMU

Dag in, dag uit werk ik samen met dit team van toppers om zoveel mogelijk ondernemers verder te helpen met hun online business. Ik mag mezelf gelukkig prijzen deze fantastische mensen 'aan te sturen', wat praktisch gezien inhoudt dat ik ze coach waar ik kan en hen vooral de dingen laat doen waar ze veel beter in zijn dan ikzelf ben. Samen maken we een enorme impact bij duizenden ondernemers in Nederland en België. Het doel is om die impact nog vele malen groter te maken en samen de wereld te veroveren!


Kom je bij ons werken?

Een snelle terugblik...

In 2009 bouwde ik mijn eerste website voor een lokale stomerij. De magie van het internet had me gegrepen en ik dompelde me onder in de wondere wereld van online marketing. Ik werd ondernemer en klant bij de IMU in 2012, maar vond het helpen van mensen met hun website zo tof dat ik in 2014 aan de slag ging bij de IMU als support-medewerker.

Vanaf toen ging het snel. Binnen een half jaar runde ik de backoffice van het bedrijf en toen we in 2015 in zwaar weer kwamen zorgde ik ervoor dat onze klanten niet bij ons wegliepen. Ik geloofde 100% dat ons systeem en de missie die we hadden zó veel mensen verder kon helpen. Daardoor kon ik zonder problemen 7 dagen per week 15 uur per dag werken. Of het er maar 10 of meer dan 300 per dag waren, onze klanten helpen was (en is nog steeds) mijn #1 prioriteit.

In 2016 ging de storm liggen en kreeg ik de kans om naast het aansturen van het team ook meer marketingactiviteiten op te pakken. Dat ging zo goed dat er naast veel meer nieuwe klanten ook een nieuwe businessopportunity op ons pad kwam (Salespassie BV). In 2017 kreeg ik de kans van Tonny Loorbach om de stap van rechterhand naar compagnon te maken en me in te kopen bij de IMU. Sindsdien is de business meer dan verdubbeld en is het bedrijvenpakket gegroeid naar 6 stuks in de vorm van 1 salesbedrijf, 2 marketingbedrijven en 3 softwarebedrijven.

"Hard work beats talent, when talent doesn't work hard"

"Grote vraagjes, kleine vraagjes... Martijn heeft het antwoord. Die jongen is gewoon goud waard."

Jorrit Renes - Colonia BV